Persbericht: Nieuwe radar niveaumeting

Veel radar niveaumeters maken – vooral in systemen waar nauwkeurige metingen zijn vereist – gebruik van een continu meetsignaal (FMCW). Aan FMCW radar niveaumeetsystemen kleven echter ook nadelen: ze vergen veel vermogen en zijn fors duurder dan traditionele meetsystemen zoals ultrasone niveaumeting. De nieuwe Mobrey Pegasus radar niveaumeter van Econosto Nederland B.V. levert dezelfde prestaties als een continue radarmeting met FMCW. Door het lage energieverbruik kan echter worden volstaan met een simpele 2-draads signaal/voedingaansluiting. De prijs/kwaliteitverhouding van de Pegasus is bovendien superieur.

Robuust en betrouwbaar
De Pegasus is geschikt voor agressieve omgevingen en is leverbaar met flens en hoornantenne voor optimale prestaties onder alle omstandigheden. De meter is ATEX goedgekeurd en heeft een maximaal werkbereik van 30 meter. Dit maakt de Pegasus, die ook leverbaar is in intrinsiekveilige en explosieveilige uitvoering, bij uitstek geschikt voor zware opslag- en procestoepassingen.

Eenvoudig in gebruik
De 2-draads 24VDC Pegasus is gemakkelijk en tegen geringe kosten te installeren en in bedrijf te stellen. Door middel van de standaard HART digitale communicatie is de meter op afstand te programmeren en uit te lezen met een laptop of een programmer.

Kenmerken
• Betrouwbare werking, zelfs bij dampen en turbulentie
• Snelle, eenvoudige en voordelige installatie en inbedrijfstelling
• Geschikt voor zware procescondities