Persbericht: Wärtsilä opent nieuwbouw in Schiedam

Bij de servicevestiging van Wärtsilä Nederland in Schiedam, Wärtsilä Nederland B.V., Service Benelux, is officieel een extra bedrijfsruimte geopend. De Finse Tage Blomberg, Group Vice President Service bij Wärtsilä Corporation, verrichte de openingshandeling. Twee bestaande gebouwen zijn door middel van een derde gebouw aan elkaar gekoppeld. De nieuwbouw is ingericht als modern, geautomatiseerd magazijn voor motoronderdelen en speciaal gereedschap. Het oude magazijn wordt voortaan als werkplaats voor elektrotechnische werkzaamheden benut. In deze ruimte wordt Ciserv Europoort, thans gevestigd in Rozenburg, in Schiedam gehuisvest. Met de verhuizing van dit Rozenburgse bedrijfsonderdeel brengt Wärtsilä nu zowel de werktuigkundige als de elektrotechnische activiteiten onder één dak. Hiermee wordt Wärtsilä in Schiedam de grootste serviceverlener in West-Europa op het gebied van scheepsvoortstuwingsinstallaties. Daarnaast verleent Wärtsilä in Schiedam soortgelijke services aan gas- en dieselmotoren voor energieopwekking.

In het nieuwbouwgedeelte bevinden zich het magazijn en het gereedschapsmagazijn. Hans Wortelboer, General Manager Wärtsilä Service Benelux en Directeur van Ciserv Europoort: 60;De locatie van de nieuwbouw, oftewel het magazijn, heeft een gunstige invloed op de interne logistiek, waardoor er efficiënter en effectiever gewerkt kan worden. Het magazijn is volledig geautomatiseerd en zit nu dichtbij de werkplaats. Enerzijds een positieve ontwikkeling voor de ruim 250 medewerkers die straks vanuit, of op deze locatie werken, anderzijds gunstig voor onze klanten die er op hun beurt ook van kunnen profiteren. Dankzij deze nieuwbouw vergroot Wärtsilä haar kansen in de markt. We zijn volop in beweging.61;

Wärtsilä Nederland biedt totaalpakketten voor de voortstuwing van schepen in zowel de binnenvaart als de grote vaart. Bij Wärtsilä noemen ze dat Total Ship Power Supplier. Overigens kunnen klanten ook terecht voor bijvoorbeeld alleen een motor, (boeg)schroef of tandwielkast. Wärtsilä verzorgt niet alleen de levering, maar ook het volledige onderhoud. Zowel voor het eigen Wärtsilä-merk als voor andere merken. Dit concept staat bij Wärtsilä en in de markt bekend onder de naam Full Service Provider. Wärtsilä Service Benelux houdt zich binnen deze activiteiten bezig met de revisie van dieselmotoren van eigen merk en die van anderen, levering en onderhoud van elektrische installaties aan boord van schepen en de productie van elektrische schakelborden en elektronicacomponenten.

Wärtsilä, de grootste producent ter wereld van diesel- en gasmotoren, heeft in Nederland vestigingen in Zwolle en Schiedam (Wärtsilä Nederland), Drunen en Heerlen (Wärtsilä Propulsion) en Kruiningen (Ciserv Nederland) met in totaal ruim 1.100 medewerkers. De activiteiten van Wärtsilä in Nederland hebben voornamelijk betrekking op het verkopen en servicen van voortstuwingsinstallaties voor de scheepvaart en decentrale energie-opwekkingsinstallaties. Wärtsilä Ship Power is een vooraanstaande verkoper van scheepsvoortstuwingsinstallaties

Bron: Wärtsilä.com, 22-02-2006;